در عملیات ترکیبی روز گذشته رزمندگان القسام دست‌کم ۸ نظامی صهیونیست به هلاکت رسیدند

روز سخت صهیونیست ها

بین‌الملل

69691
روز سخت صهیونیست ها

در حالی که ارتش صهیونیستی می‌کوشد با حملات گسترده علیه مردم غزه، جنبش مقاومت فلسطین (حماس) را تحت فشار گذارد، نیروهای این جنبش نه تنها خط مبارزه و عملیات فشرده‌ علیه مواضع صهیونیست‌ها را حفظ کرده که ضربات کوبنده‌ای نیز به آنها وارد می‌آورد.

به گزارش گروه بین الملل ایران آنلاین، روز گذشته درگیری‌های شدیدی بین مقاومت و نیروهای اشغالگر در شهر رفح در جنوب نوار غزه به وقوع پیوست و همزمان با آن ارتش اشغالگر نیز از زمین، دریا و آسمان این شهر را آماج بمب‌‌های خود قرار داد. در همین رابطه، گردان‌های القسام حماس اعلام کرد که طی کمین ترکیبی، خودروهای نظامی ارتش رژیم اسرائیل را که در منطقه «الحی السعودی» شهر رفح نفوذ کرده بودند، هدف قرار داده که در اثر آن خودرو منهدم و سرنشینان‌ آن نیز کشته شدند.
منابع خبری صهیونیست این واقعه را یک حادثه بسیار سخت برای نظامیان صهیونیست در غزه نام نهادند که طی آن هم خودروی نظامی و هم نظامیان صهیونیست آسیب دیدند. وب سایت عبری هداشوت بزمان گزارش داد که بر اثر شلیک موشک ضد تانک به خودروی نظامی رژیم اسرائیل در نوار غزه، 8 نظامی اسرائیلی کشته و سوخته‌اند. مبارزان گردان‌‌های القسام در عملیات دیگری نیز مقر فرماندهی ارتش رژیم اسرائیل را در محور نتساریم هدف قرار دادند. همچنین یک دستگاه بولدوزر ارتش رژیم صهیونیستی در محله السعودی در غرب رفح واقع در جنوب نوار غزه بر اثر شلیک راکت از سوی القسام آسیب دید. گروهان‌های قدس هم اعلام کرد در عملیاتی مشترک با تیپ‌های ناصر صلاح‌الدین پایگاه نظامی کیزوویم را هدف حمله موشکی قرار داده است. در این بین سرایاالقدس شاخه نظامی جهاد اسلامی نیز به عملیات‌‌های خود علیه ارتش صهیونیستی ادامه می‌دهد. روز گذشته آنها ادوات نظامی رژیم صهیونیستی و نظامیانش را در مجاورت مسجد سعد واقع در شرق محله زیتون در شهر غزه مورد هدف قرار دادند. کارشناسان صهیونیستی معتقدند عملیات  پی در پی و فزاینده القسام که موجب کشته شدن نظامیان صهیونیستی شده، معادلات را برای رژیم صهیونیستی در کشاکش فرسایس سیاسی و نظامی، سخت و پیچیده کرده و آنها را به لبه پرتگاه سوق داده است.
 
شکست گام دوم ماحصل صهیونیست‌ها
روز گذشته مقامات امنیتی رژیم صهیونیستی برآورد کردند عملیات نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه تا حدود ۲ هفته دیگر پایان خواهد یافت. طبق گزارش سازمان پخش رسمی رژیم صهیونیستی، این مقامات تخمین می‌زنند که «۲ هفته یا در بدترین حالت چند هفته طول می‌کشد تا عملیات در رفح به پایان برسد.» آن طور که این مقامات گفته‌اند «جنگ در نوار غزه به پایان مرحله دوم نزدیک می‌شود و باید گام‌های جدیدی برداشته شود، در غیر این صورت کارزار نظامی از موفقیت به شکست تبدیل خواهد شد.» در همین راستا نیز ایهود باراک، نخست‌وزیر و وزیر جنگ اسبق رژیم صهیونیستی گفت که جنگ علیه حماس در غزه شکست خورده است و باید متوقف شود و اسرای اسرائیلی با توافق سیاسی بازگردانده شوند. آنچه مشهود است و در اظهارات این مقامات هم یافت می‌شود، عدم دستیابی به اهداف اعلامی چون آزادسازی اسرا و حذف یا حتی مهار حماس با وجود عملیات‌‌های گسترده علیه مردم غزه و رفح، زمزمه‌‌های این شکست را در محافل نظامی و امنیتی  به راه انداخته است.
در عین حال، ارتش صهیونیستی در راستای تداوم جنایات و نسل‌کشی در نوار غزه روز گذشته 28 نفر را در مناطق مختلف نوار غزه به شهادت رساند.

منبع: روزنامه ایران

فائزه السادات یوسفی
خبرنگار


انتهای پیام/
دیدگاه ها
آخرین اخبار بین‌الملل